Podstawy przygotowania motorycznego i trening siłowy

Informacje

Rodzaj szkolenia Szkolenie teoretyczne
Czas nauczania [godziny zegarowe] 3
Czas przerwy w ciągu kursu [minuty] 0
Praktyka rejestrowana w dokumentach [godziny] 0
Kurs z egzaminem Tak
Url https://a4academy.pl/kursy/podstawy-przygotowania-motorycznego-i-trening-silowy/
Wymagania wstępne brak

Opis szkolenia

Dla kogo jest ten kurs?
Trenerzy, którzy chcą prowadzić dietetycznie swoich klientów
Dietetycy, którzy chcą pozostać na bieżąco i rozwijać swoje kompetencje
Studenci dietetyki, którzy chcą uczyć się w wygodny i ciekawy sposób
Czego się nauczysz?
Poznasz podstawowe założenia przygotowania motorycznego
Dowiesz się, jak wygląda prawidłowa piramida przygotowania motorycznego
Nauczysz się zapobiegać urazom i kontuzjom
Przekonasz się jaką rolę odgrywa siła, mobilność i stabilność
Poznasz zasady przeprowadzania treningu z dziećmi i młodzieżą
Nauczysz się diagnozować i oceniać możliwości zawodnika
Dowiesz się, jak przeprowadzać rozgrzewkę i trening siłowy
Poznasz prawidłową technikę wykonywania wielu ćwiczeń
Agenda kursu
Przygotowanie motoryczne
Umiejętności miękkie i zasady w pracy trenera
Moda a rzeczywistość – teoria i praktyka
Piramida optymalnego przygotowania motorycznego
Kontuzje i prewencja urazów
Współpraca z trenerem głównym
Pozycja podstawowa i intensywność pracy
Siła – podstawa wszystkich zdolności motorycznych
Mobilność i stabilność
Rozwój ruchowy i koncepcja „staw po stawie”
Trening dzieci i młodzieży
Diagnostyka w treningu
Ocena wydolności systemów energetycznych
Komunikacja z zawodnikiem
Stabilność tułowia
Rozgrzewka – jak ją przygotować?
Trening siłowy i krzywa siła-prędkość
Wzorce ruchowe w treningu siłowym
Test przysiadu z tyczką nad głową
Test mocy kończyn dolnych
Rozgrzewka – przykładowe rozwiązania
Ciągnięcie kończyna dolna (akcent na biodro)
Pchanie kończyna dolna – przysiady z ciężarem własnego ciała i z hantlami, przysiady ze sztangą
Ciągniecie kończyna górna (wertykalnie) – podciąganie na drążku,ściąganie gumy do klatki jednorącz
Ciągniecie kończyna górna (horyzontalnie) – przyciąganie do TRX, wiosłowanie sztangą,wiosłowanie hantlem
Pchanie kończyna górna (horyzontalnie) – pompka,wyciskanie z podłogi (hantle/ sztanga),wyciskanie leżąc na ławce poziomej (hantle/sztanga)
Komponenty stabilności
Podsumowanie
Certyfikat ukończenia
Dodatkowe materiały
Wsparcie na zamkniętej grupie
Michał Tkacz
Trener przygotowania motorycznego w pierwszoligowym zespole koszykówki kobiet – Good Lood AZS Politechnika Kraków. Trener personalny oraz szkoleniowiec na kursach dla trenerów. Współpracował z Kadrą Małopolski w koszykówce chłopców U14 oraz Wisłą CanPack Kraków U16. Wykładowca na konferencji licencyjnej dla trenerów koszykówki w Brennej. Uczestnik elitarnych szkoleń w zakresie treningu motorycznego, m. in. EXOS, Elite Performance Institute, Certified Functional Strength Coach, Australian Strength and Conditioning Association czy Functional Movement Screen, gdzie zdobywał wiedzę u specjalistów współpracujących z najlepszymi zawodnikami na świecie. Współpracuje z zawodowymi sportowcami (m. in. lekkoatleci, koszykarze, piłkarze, bokserzy), amatorami sportu, jak i osobami, które chcą poprawić swoje parametry.

Umiejętności

Kursy Specjalistyczne

Najbliższe szkolenia

-

A4academy

A4 powstała by szkolić specjalistów do walki z chorobami cywilizacyjnymi, które rujnują życie tak wielu osobom na świecie. Wierzymy, że nowoczesny specjalista zdrowego trybu życia powinien łączyć 4 główne dyscypliny: zdrowy ruch, zdrową dietę, zdrową psychikę i zdrowy rozwój.

Dzięki temu może pomagać swoim podopiecznym w zwalczaniu skutków chorób cywilizacyjnych, poprawie zdrowia czy nawet w osiąganiu limitów swoich możliwości.

Kontakt

Zachęcamy do kontaktu z placówką szkoleniową. W tym celu prosimy o użycie poniższego formularza:

Imię i nazwisko
E-mail
Wiadomość